Lid worden

Wie lid wordt van De Lachende Wandelaars krijgt van ons alle kansen om af en toe, regelmatig of wekelijks zijn/haar hartje op te halen en via een prachtige wandeling de stress van de voorbije werkweek weg te sporten. Want het moet gezegd: elke wandelclub –er zijn er meer dan 200 bij Wandelsport Vlaanderen– is de beste toeristische dienst van zijn gemeente. Wekelijks loodsen zij hun deelnemers langs de mooiste hoekjes van het dorp – plaatsen waar je onmogelijk met de auto bij kunt of die nauwelijks met de fiets te bereiken zijn.

Als Lachende Wandelaar hoor je erbij, op elke wandeling ben je een welgekomen gast. En, wees gerust, je bent er nooit alleen, want als degelijk werkende wandelclub, kom je overal stappers tegen in het fel opgemerkte rood-wit. Onze vereniging geeft je ook de kans nieuwe vrienden te leren kennen, want in geen enkele andere sport is het sociaal contact zo groot als in de wandelsport. Maar het is ook de sport met de grootste individuele vrijheid. Op elke wandeling is er keuze tussen verschillende afstanden en er is geen welbepaald startuur. De wandelaar past zich dus aan naar de levensgewoonten in je gezin, en verstoort op die manier je normaal levenspatroon niet.

Wanneer je lid wordt, ontvang je, naast de lidkaarten, ook de jaarlijkse Wandelkalender waarin ruim 1300 Belgische wandeltochten opgenomen zijn (normale verkoopprijs in de boekenhandel: 17 euro). Dit laat je toe eventueel een individueel wandelprogramma op te stellen.

Het lidmaatschap voor één jaargang kost:

• 1 persoon: 17 euro
  • 2 personen: 27 euro
  • 3 personen: 37 euro
  • 4 personen: 47 euro

Dit kan betaald worden aan één van onze bestuursleden, ter gelegenheid van een wandeling in Aalter,
of gestort worden op ons rekeningnummer (BE56 9792 2550 4288).

Teneinde je lidkaart perfect te kunnen invullen, vragen we wel om volgende gegevens van elke gezinslid te bezorgen:

• naam + voornaam
  • straat + huisnummer
  • postnummer + gemeente
  • geboortedatum
  • geslacht + nationaliteit
  • rijksregisternummer
  • telefoon en/of e-mailadres
Gelieve deze gegevens aan het secretariaat te bezorgen zodat je lidkaart in orde kan gebracht worden.

Voordelen lidmaatschap

• Het eerste jaar ontvang je gratis de superdikke wandelkalender (1 per gezin).
  • Al onze leden genieten automatisch van de Wandelsport Vlaanderen sportbondverzekering, wat inhoudt dat je op alle wandelingen verzekerd bent, dit zowel persoonlijk (bv. kwetsuren) als tegenover derden (wanneer je de oorzaak of het slachtoffer bent van een ongeval.)
  • Als lid van een vereniging ontvang je 0,50 euro korting op het inschrijvingsgeld van elke tocht.
  • Vier x per jaar ontvang je onze wandelkrant. Deze informeert de lezer over de komende tochten, brengt verslag uit over voorbije organisaties, maakt evaluaties,...
  • Het tweemaandelijks bondstijdschrift 'Wandel.be' valt gratis bij jou in de bus.
  • Gratis koffietafel voor alle leden op het einde van het jaar.
  • Kans tot deelname aan busreizen en buitenlandse reizen tegen democratische prijzen.
  • Je kan gehuldigd worden als ‘verdienstelijk lid’ en hiervoor gratis een mooi en nuttig geschenk ontvangen.
  • Je sluit je aan bij een hechte groep waarin vriendschap, sociale contacten en individuele vrijheid belangrijk zijn.

Hier vind je de privacyverklaring van Wandelclub Aalter: